Akordeon 

IMG_8340.jpgAkordeon jest instrumentem nale┼╝─ůcym do grupy aerofon├│w. Oznacza to, ┼╝e d┼║wi─Ök jest wydawany przez s┼éup powietrza zamkni─Öty w przestrzeni rezonansowej. Nauka gry na akordeonie nie jest trudna ÔÇô wystarczy mie─ç nieco s┼éuchu muzycznego i w┼éo┼╝y─ç w nauk─Ö troch─Ö pracy. Pasjonaci gry na wielu instrumentach doceniaj─ů akordeon za jego rytmiczne i weso┼ée brzmienie. POM prowadzi r├│wnie┼╝ zaj─Öcia nauki gry na akordeonie. Zapraszamy pocz─ůtkuj─ůcych i zaawansowanych, m┼éodszych i starszych, ma┼éych i du┼╝ych.

Na przygod─Ö z akordeonem nigdy nie jest za p├│┼║no. 

 Flet poprzeczny

Flet_poprzeczny_30.jpg

Do nauki gry na flecie poprzecznym zapraszamy zar├│wno osoby pocz─ůtkuj─ůce jak i te, kt├│re ju┼╝ nabra┼éy bieg┼éo┼Ťci w grze na tym instrumencie. Zaj─Öcia prowadzimy indywidualnie, co sprzyja szybkiemu opanowaniu materia┼éu. Na zaj─Öcia mog─ů zapisa─ç si─Ö dzieci od 7 roku ┼╝ycia, ale zapraszamy te┼╝ m┼éodzie┼╝, doros┼éych, jak i senior├│w.

Program nauczania obejmuje:
- kszta┼étowanie w┼éa┼Ťciwej techniki zad─Öcia,
- doskonalenie emisji d┼║wi─Öku, intonacji, artykulacji i dynamiki,
- prac─Ö nad poprawn─ů postaw─ů cia┼éa, prawid┼éowym u┼éo┼╝eniem r─ůk i prawid┼éowym oddechem.


Repertuar kt├│ry proponujemy jest bardzo szeroki, zaczynaj─ůc od muzyki klasycznej do rozrywkowej.

 

 Flet prosty

DSC_4217_30.jpg

Jest jednym z najprostszych instrument├│w muzycznych. Wywodzi si─Ö od ludowej fujarkii i posiada podobn─ů konstrukcj─Ö. Graj─ůcy dmie w ustnik, powietrze w komorze rezonacyjnej zostaje rozdzielone na dwa strumienie, z kt├│rego jeden opuszcza instrument przez szczelin─Ö, a drugi poddany wibracji przep┼éywa przez prost─ů rur─Ö. Otwory nawiercone w rurze otwierane lub zamykane palcami graj─ůcego, a przy wi─Ökszych jednostkach z pomoc─ů klap, kszta┼étuj─ů wysoko┼Ť─ç d┼║wi─Öku.Flet prosty jest jednym z najstarszych instrument├│w muzycznych. Posiada pi─Ö─ç standardowych wielko┼Ťci.
Nauka gry na flecie jest niezwykle ciekawa, obejmuje nauk─Ö podstaw gry na tym instrumencie, zapoznanie ze wszystkimi technikami wydobywania d┼║wi─Öku, opanowanie nazw nut oraz przydatnych termin├│w muzycznych.

Dzi─Öki ┼Ťwietnym i sprawdzonym metodom nauczania oraz cierpliwo┼Ťci i znakomitemu kontaktowi z najm┼éodszymi naszej nauczycielki, zaj─Öcia gry na flecie to sama przyjemno┼Ť─ç!

 

Gitara

Gitara.jpg
Lekcje gry na gitarze klasycznej, akustycznej, elektrycznej czy ukulele. Program nauczania dostosowujemy indywidualnie do ucznia, niezale┼╝nie od tego, w jakim jest wieku, czy stopniu gitarowego zaawansowania. Uczymy gry technik─ů klasyczn─ů, gry akompaniamentu czy te┼╝ gry solowej z naciskiem na ten styl, w kt├│rym ucze┼ä najlepiej si─Ö czuj─Ö. Wsp├│lnie poznajemy niezb─Ödn─ů teori─Ö. Nauka polega, przede wszystkim na wsp├│lnym opracowywaniu utwor├│w, najcz─Ö┼Ťciej wybieranych przez ucznia, aby ch─Ötnie i swobodnie wchodzi┼é w ┼Ťwiat muzyki.

Zapraszamy wszystkich ch─Ötnych do zg┼é─Öbienia si─Ö w ┼Ťwiat sze┼Ťciostrunowej muzyki, bez wzgl─Ödu na wiek.

 

 "Gordonki"

Gordonki.JPG

Zaj─Öcia umuzykalniaj─ůce dla niemowl─ůt i ma┼éych dzieci do lat 3. To radosne obcowanie z muzyk─ů poprzez zabawy wokalne i ruchowe. G┼é├│wnym narz─Ödziem pracy prowadz─ůcej jest g┼éos.
Na zaj─Öciach prezentowane s─ů melodie w r├│┼╝nych tonalno┼Ťciach: dur, moll i modalnych, jak r├│wnie┼╝ rytmiczanki w r├│┼╝nych metrach. Zabawom towarzysz─ů przyjazne dziecku rekwizyty: chusty, pi┼éki, pi├│rka, pacynki itp., a tak┼╝e instrumenty orffowskie. Zaj─Öcia wzbogacaj─ů s┼éownik muzyczny dziecka, wspomagaj─ů rozw├│j intelektualny i rozw├│j mowy, jak r├│wnie┼╝ buduj─ů wi─Ö┼║ mi─Ödzy rodzicami i ich pociechami. Na zaj─Öcia zapraszamy dzieci z osob─ů doros┼é─ů (rodzice, dziadkowie, opiekunka). Zabieramy ze sob─ů wygodny str├│j (wi─Ökszo┼Ť─ç czasu sp─Ödzamy na dywanie) i obuwie na zmian─Ö. Zaj─Öcia prowadzone s─ů w formie przyjaznej dziecku, czyli zabawy. Rodzic├│w zach─Öcamy do czynnego uczestnictwa, bo nikt nie ma tak dobrego kontaktu z dzieckiem. Zasadniczym celem zaj─Ö─ç jest rozw├│j zdolno┼Ťci muzycznych i kszta┼écenie j─Özyka muzycznego ma┼éego Dziecka, oraz u┼Ťwiadomienie rodzicom ich roli i znaczenia w prawid┼éowym przebiegu tego procesu.
W proponowanych przez nas zaj─Öciach wykorzystywane b─Öd─ů elementy teorii muzyki Eliasa E. Gordona, muzyka, pedagoga oraz wybitnego specjalisty -wsp├│┼étw├│rcy w┼éasnej, oryginalnej teorii i koncepcji wychowania muzycznego.

Zdaniem Gordona zdolno┼Ťci muzyczne kszta┼étuj─ů si─Ö przez pierwsze 9 lat ┼╝ycia, a potem osi─ůgaj─ů ustabilizowany poziom. Im m┼éodsze jest dziecko, tym wi─Öcej korzysta z oddzia┼éywa┼ä muzycznych ┼Ťrodowiska.

 

KLARNET

mozart-clarinet-1344250629-large-article-0.jpgJego przodkiem jest instrument sza┼éamai. Wczesnym typem klarnetu by┼é staro┼╝ytny ┼╝ydowski hallim, o kt├│rym wspomina si─Ö w Torze. Charakterystyczn─ů cech─ů barwy klarnetu jest tzw. stopliwo┼Ť─ç, czyli ┼éatwo┼Ť─ç zlewania si─Ö z barw─ů innych instrument├│w drewnianych, blaszanych czy smyczkowych. Jedn─ů z najbardziej znanych partii klarnetowych jest solo otwieraj─ůce ÔÇ×B┼é─Ökitn─ů rapsodi─Ö" George'a Gershwina i w┼éa┼Ťnie jako instrument solowy, klarnet najcz─Ö┼Ťciej jest wykorzystywany przez muzyk├│w gdy┼╝ ma ogromne mo┼╝liwo┼Ťci techniczne.

Chcesz nauczy─ç si─Ö gra─ç na klarnecie? Dobrze trafi┼ée┼Ť, prowadzimy lekcje gry na klarnecie na wszystkich poziomach nauczania. Nauk─Ö gry na klarnecie mo┼╝esz rozpocz─ů─ç w ka┼╝dym wieku.

 

MUZOCHWILKI

Muzochwilki.JPG

Zaj─Öcia umuzykalniaj─ůce dla dzieci w wieku od 3 do 5 lat, kt├│re przez ┼Ťpiew, taniec, gr─Ö na instrumentach, aktywne s┼éuchanie muzyki oraz swobodn─ů improwizacj─Ö, zaspokoj─ů w dziecku naturaln─ů potrzeb─Ö ruchu i aktywno┼Ťci. ─ćwiczenia i zabawy przy muzyce, ta┼äce ludowe, elementy ta┼äc├│w wsp├│┼éczesnych, gra na instrumentach perkusyjnych, to tylko niekt├│re z element├│w zaj─Ö─ç. Gwarantujemy bardzo dobry kontakt z dzie─çmi, profesjonalizm, du┼╝e do┼Ťwiadczenie.

Zaj─Öcia s─ů prowadzone przez nauczycielk─Ö z odpowiednimi kwalifikacjami niezb─Ödnymi do prowadzenia tego typu zaj─Ö─ç.

 

Nauka ┼Ťpiewu

Nauka_┼Ťpiewu.JPG

 

Wci─ů┼╝ wmawiaj─ů Ci, ┼╝e ┼Ťpiewa─ç mog─ů tylko wybra┼äcy? Przyjd┼║ ÔÇ╝´ŞĆrazem obalimy ten mit!
Sprawdzimy Tw├│j g┼éos i dopasujemy odpowiednie ─çwiczenia, kt├│re sprawi─ů, ┼╝e ┼Ťpiew stanie si─Ö przyjemny, mi┼éy dla ucha, a skala Twojego g┼éosu z pewno┼Ťci─ů si─Ö poszerzy. Zastosujemy odpowiednie ─çwiczenia emisyjne, dykcyjne, oddechowe, a wszystko po to, by mie─ç pi─Ökny i mocny g┼éos. Sam mo┼╝esz zdecydowa─ç o wyborze piosenek, kt├│re lubisz, znasz i s┼éuchasz. Chcesz nauczy─ç si─Ö ┼Ťpiewa─ç i odkry─ç pi─Ökno swojego g┼éosu, zapraszamy!

Zapewniamy indywidualne podej┼Ťcie do ka┼╝dego ucznia, a to wszystko w bardzo mi┼éej atmosferze.

 

PERKUSJA

Perkusja.jpgLekcje gry na perkusji dla wszystkich entuzjast├│w tego instrumentu, kt├│rzy od zawsze marzyli o grze na b─Öbnach i ju┼╝ w dzieci┼ästwie podkradali mamom garnki z kuchni, buduj─ůc z nich zestaw perkusyjny. Zaj─Öcia obejmuj─ů zar├│wno nauk─Ö podstawowej techniki werblowej, jak i ─çwiczenia na ca┼éym zestawie perkusyjnym. Na lekcjach uczymy si─Ö gra─ç z metronomem, zar├│wno z nut, jak i ze s┼éuchu. Zapewniamy wszelkie materia┼éy dydaktyczne, a tak┼╝e pomagamy w wyborze i kupnie instrumentu. Pocz─ůtkuj─ůcy uczniowie poznaj─ů budow─Ö zestawu perkusyjnego, naucz─ů si─Ö poprawnego trzymania pa┼éek perkusyjnych oraz utrzymania prawid┼éowej postawy przy perkusji.

Uczniowie bardziej zaawansowani mog─ů doskonali─ç dotychczasowy warsztat.

 

 Pianino, keyboard

Pianino_i_Keyboard.jpg

Indywidualne spotkania dla tych, kt├│rzy chc─ů rozpocz─ů─ç swoj─ů muzyczn─ů przygod─Ö, jak i tych, kt├│rzy chc─ů doskonali─ç swoje umiej─Ötno┼Ťci i uzupe┼éni─ç wiedz─Ö. Zaj─Öcia s─ů dostosowane do wieku i mo┼╝liwo┼Ťci ucznia. Najm┼éodsi ucz─ů si─Ö przez zabaw─Ö, metod─ů beznutow─ů. Na zaj─Öciach ─çwiczymy pami─Ö─ç, koncentracj─Ö, kszta┼étujemy poczucie estetyki i poszerzamy muzyczne horyzonty. W┼Ťr├│d bogatej literatury muzycznej, ka┼╝dy znajdzie co┼Ť dla siebie. Podejmujemy tak┼╝e pr├│by improwizacji fortepianowej. Gra na instrumencie rozwija wyobra┼║ni─Ö, kszta┼étuje osobowo┼Ť─ç, wyrabia nawyki, kt├│re przydaj─ů si─Ö w innych dziedzinach ┼╝ycia.

Wyznajemy zasad─Ö, ┼╝e na nauk─Ö nigdy nie jest za p├│┼║no!

 

Saksofon

94883006_2864370120313153_3340349924712644608_n.jpg

Granie na saksofonie to do┼Ť─ç oryginalna umiej─Ötno┼Ť─ç. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, by spr├│bowa─ç.
Saksofon to instrument, który składa się z dużej metalowej rury o kształcie fajki (tylko saksofon sopranowy jest prosty). Instrument ten posiada klapy i stroik, podobnie jak klarnet. Wyróżniamy siedem rodzajów saksofonu: kontrabasowy, basowy, tenorowy, barytonowy, altowy, a także dwa sopranowe.


Zasady gry na saksofonie raczej opanuje ka┼╝dy, kto ma s┼éuch muzyczny i odrobin─Ö zaci─Öcia. Saksofon, jest do┼Ť─ç popularnym instrumentem w┼Ťr├│d muzyk├│w, a adepci ch─Ötnie go wybieraj─ů.

 

Skrzypce

Skrzypce.jpg

Skrzypce to niezwyk┼éy instrument, kt├│rego barwa potrafi wprowadzi─ç w szczeg├│lny nastr├│j. Cz─Östo jednak wydaje nam si─Ö, ┼╝e gra na skrzypcach jest trudna lub po prostu nie dla nas. Nic bardziej mylnego! Zapraszamy na zaj─Öcia z gry na skrzypcach wszystkich zainteresowanych i zaciekawionych tym instrumentem. Dzi─Öki opracowanym przez nauczycieli metodom nauki udowadniamy, ┼╝e gra na skrzypcach to nic trudnego. W pracy z uczniami kierujemy si─Ö dwoma zasadami: technika na drodze praktyki oraz nauka przez zabaw─Ö. Nie ograniczamy si─Ö ┼╝adnym konkretnym programem, wszystko co dzieje si─Ö na zaj─Öciach jest realizowane w spos├│b zindywidualizowany i w pe┼éni dostosowany do mo┼╝liwo┼Ťci a tak┼╝e potrzeb ucznia, dlatego te┼╝ wiek podj─Öcia nauki gry nie ma ┼╝adnego znaczenia. K┼éadziemy nacisk na to, by nauka by┼éa ┼éatwa i przyjemna, przy czym efekty szybko zauwa┼╝alne. Nauk─Ö od podstaw zaczynamy od poznania budowy instrumenty, prawid┼éowej postawy, w┼éa┼Ťciwego trzymania skrzypiec, przechodz─ůc stopniowo do pierwszych samodzielnie zagranych d┼║wi─Ök├│w. Uczniowie kontynuuj─ůcy przygod─Ö ze skrzypcami r├│wnie┼╝ mog─ů znale┼║─ç na naszych zaj─Öciach co┼Ť dla siebie. Wszystkie materia┼éy potrzebne do zaj─Ö─ç dobieramy i przygotowujemy odpowiednio do wieku, mo┼╝liwo┼Ťci oraz umiej─Ötno┼Ťci ucznia.

Ch─Ötnie podpowiemy tak┼╝e jak dobra─ç instrument i pomo┼╝emy w jego zakupie.